«Σαν μετάξι»: Aυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας στο Μουσείο Μετάξης

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του Μουσείου Μετάξης η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού

10 Ιουνίου 2023
- 13 Νοεμβρίου, 2023

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας παρουσιάζουν από τις 10 Ιουνίου έως τις 13 Νοεμβρίου την περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι» στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.

Στην έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού. Η σηροτροφία, καθοριστική για τη φυσιογνωμία του Σουφλίου, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Ιαπωνίας, η οποία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεταξιού στον κόσμο.

«Μαζεύοντας φύλλα μουριάς», έγχρωμη ξυλογραφία (oban) του Kitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo (σημερινό Τόκιο).

Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.

Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» (”gei” τέχνη και ”sha” πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.

«Ξετυλίγοντας την κλωστή από το κουκούλι», (oban) έγχρωμη ξυλογραφία του Kitagawa Utamaro. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
Γυναικεία ζώνη obi από μεταξωτό μπροκάρ, 20ός αι. Κέντημα με πεύκα, μπαμπού και άνθη από μεταξωτή και μεταλλική κλωστή. © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Cover photo ∗Τρίπτυχη ξυλογραφία του Kikukawa Eizan (1787-1867) με τίτλο «Τρεις σύγχρονες καλλονές δροσίζονται στην απογευματινή αύρα». © Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Εισιτήρια

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Εγκαίνια έκθεσης: 9 Ιουνίου | 19:30

Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου – 13 Νοεμβρίου

Ώρες λειτουργίας:

Καθημερινά, εκτός Τρίτης | 10:00 – 18:00 έως 15/10 και 10:00 – 17:00 από 16/10

Κλειστά: 15 Αυγούστου

Τιμή εισιτηρίου:

Είσοδος: 2
- 4 ευρώ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Ελ. Βενιζέλου 73, Σουφλί 684 00

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.