«Παρίσι Ξανά»: Η ταινία της Αλίς Βινοκούρ που προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ των Καννών έρχεται στους κινηματογράφους

Η Βιρζινί Εφιρά απέσπασε βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Σεζάρ στον ρόλο μιας γυναίκας που προσπαθεί να διαχειριστεί το τραύμα της μετά από ένα μοιραίο βράδυ στο Παρίσι

Η ταινία της Αλίς Βινοκούρ «Παρίσι Ξανά» έρχεται στους κινηματογράφους στις 16 Μαρτίου. Η Βιρζινί Εφιρά στον ρόλο μιας γυναίκας, που έχοντας βιώσει ένα τραυματικό γεγονός στο Παρίσι, κι ανακαλώντας σκόρπιες μνήμες του συμβάντος, προσπαθεί να θυμηθεί.

Το κοινωνικό αυτό δράμα, προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ των Καννών και απέσπασε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα φετινά βραβεία Σεζάρ.

Ένα σαββατιάτικο, φθινοπωρινό βράδυ, η Μία βιώνει μια επίθεση σε ένα παρισινό μπιστρό. Τρεις μήνες μετά, πασχίζει να θυμηθεί τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ και πώς να ανακτήσει τη ζωή της για να βρει ξανά την ευτυχία. Όμως δεν είναι πια η ίδια και το Παρίσι δεν είναι πια το ίδιο. Η Μία βλέπει την πόλη της με νέα μάτια, κι αυτό είναι το πρώτο βήμα προκειμένου όχι μόνο να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα, αλλά και να αλλάξει ριζικά τη ζωή της.

Η ταινία δεν μιλά για την τρομοκρατία καθεαυτή, ούτε για τα κίνητρα των δραστών, αλλά για τις συνέπειές της στους απλούς ανθρώπους την επόμενη μέρα, και το πώς αυτοί διαχειρίζονται (ή δεν διαχειρίζονται) το σοκ. Για τις ουλές που αφήνει στις ψυχές των θυμάτων. Ωστόσο είναι προφανές πως παραπέμπει στο μπαράζ τρομοκρατικών επιθέσεων που σημάδεψαν ανεξίτηλα το Παρίσι το 2015 (από το Σαρλι Εμπντό, μέχρι το Μπατακλάν).

«Ο αδερφός μου», εξομολογείται η σκηνοθέτις, «βρισκόταν στο Μπατακλάν στις 13 Νοεμβρίου. Καθώς κρυβόταν, βρισκόμουν σε επαφή μαζί του, μέσω μηνυμάτων, όλο το βράδυ. Την ταινία την εμπνεύστηκα από τις δικές μου αυτές τραυματικές μνήμες και από όσα μου είπε εκ των υστέρων ο αδερφός μου. Βίωσα προσωπικά το πώς τα γεγονότα δομούνται και αποδομούνται μέσω της μνήμης».

Τις εβδομάδες που ακολούθησαν άρχισε να παρακολουθεί τις συζητήσεις στα φόρουμ όπου οι επιζώντες αναζητούσαν απεγνωσμένα ανθρώπους με τους οποίους μοιράστηκαν τα γεγονότα. «Συνάντησα μια ομάδα ανθρώπων που επέστρεφαν μαζί στο χώρο της τραγωδίας, ώστε να καταφέρουν να το αντιμετωπίσουν όλο αυτό.

Και κατάλαβα πως είναι κάτι που δεν μπορείς να πετύχεις μόνος σου. Χρειάζονται τουλάχιστον δύο. Οι ψυχίατροι με τους οποίους μίλησα μου είπαν πως τέτοιες καταστάσεις χτίζουν φιλίες, ακόμα και σχέσεις –πολύ έντονους δεσμούς Είναι αυτό που ονομάζουν “το διαμάντι μέσα στην καρδιά του τραύματος”».

H Aλίς Βινοκούρ μας παραδίδει μια βαθιά ανθρώπινη ταινία, με τη Βιρζινί Εφιρά, να δίνει μια συγκλονιστική μέσα στη λιτότητά της ερμηνεία, κάνοντας τον θεατή να ταυτιστεί με την αναζήτησή της: όχι μόνο των γεγονότων που έζησε, και τα οποία, μέσω ενός μηχανισμού αυτοπροστασίας απώθησε στη μνήμη της, αλλά και του ανθρώπου που τη βοήθησε στην πιο κρίσιμη στιγμή. Θα τα καταφέρει;

Το Παρίσι Ξανά μιλά για το απρόσμενο, που μπορεί να αλλάξει τα πάντα σε μία στιγμή, οδηγώντας σε στο λάθος μέρος τη λάθος ώρα, για το τυχαίο, που μπορεί να σε κάνει να πάρεις τη ζωή σου από την αρχή, αλλά και για τις αθέατες συνέπειες μιας τέτοιας τραγωδίας σε ανθρώπους χωρίς χαρτιά, που απλώς επιβιώνουν στο περιθώριο μιας λαμπερής μητρόπολης σαν το Παρίσι. Η Πόλη του Φωτός είναι άλλωστε ένας από τους βασικούς χαρακτήρες της ταινίας.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αλίς Βινοκούρ
Σενάριο: Αλίς Βινοκούρ
Ηθοποιοί: Βιρζινί Εφιρά, Μπενουά Μαζιμέλ, Γκρεγκουάρ Κολέν, Αμαντού Μπόου

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.