«Ο τόρνος»: Παρατείνεται η παράσταση σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου στο Θέατρο OLVIO

«Μια μαύρη κωμωδία, ένα οξύ κοινωνικό σχόλιο πάνω στην καθημερινή βία»

7 Φεβρουαρίου 2023
- 9 Μαΐου, 2023

Η Θεατρική Ομάδα Ξανθίας παρουσιάζει το έργο του Γιάννη Κεντρωτά «Ο τόρνος» σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου από τις 7 Φεβρουαρίου στο Θέατρο OLVIO.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

«Ο τόρνος»* του Γιάννη Κεντρωτά είναι μια μαύρη κωμωδία, ένα οξύ κοινωνικό σχόλιο πάνω στην καθημερινή βία. Έργο βαθιά τραγικό, με σουρεαλιστικά στοιχεία και περισσότερο μαύρο από ότι κωμικό, «Ο τόρνος» αντλεί το υλικό του από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, το περιστρέφει μέσα από 8 σκηνές, διεισδύει, παθαίνει εμπλοκή και ανατινάσσεται μπροστά μας ξεβολεύοντας τον θεατή που στέκεται αμήχανα στο να γελάσει, να στεναχωρηθεί ή να θυμώσει.

Σαν ένα μικρό ατύχημα, σε ένα μικρό μηχανουργείο, που πέρασε στα ψιλά. Σαν ένα μικρό ανέκδοτο ή σαν αστείο. Η ζωή του Αλέξη. Η ζωή ενός αγοριού που μεγαλώνει μέσα στη θαλπωρή μιας παραδοσιακής οικογένειας στις παρυφές μιας ελληνικής πόλης και προσπαθεί να βρει τα πατήματα του για να σταθεί με περηφάνεια και αισιοδοξία στις αναποδιές της ζωής.

Το έργο γράφτηκε μέσα στην προηγούμενη δεκαετία της ελληνικής και διεθνούς οικονομικής και πολιτικής κρίσης και παρουσιάζεται για δεύτερη φορά από επαγγελματικό θίασο αποφοίτων λυκείου.

Λίγα λόγια για τον Μιχάλη Κοιλάκο

Ο Μιχάλης Κοιλάκος είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταγλωττιστής, εκφωνητής, μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου «Ένωση Ελλήνων Μεταγλωττιστών» (ΕΝΕΜ) και του ΔΣ του «Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών» (ΣΕΗ). Είναι απόφοιτος Λυκείου, δεν έχει κανένα πτυχίο αν και έχει σπουδάσει τρία έτη στην σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, καθώς και δέκα έτη σε ωδεία, μεταξύ άλλων, κλασσική κιθάρα, ακορντεόν, κλαρινέτο.

Έχει πάρει μέρος ως ηθοποιός σε πολλές παραστάσεις και έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «Παντογνώστης και Ζωντόβολος» της Κ. Σερό, «Ανεπίδεκτη Διόρθωσης» του Σ. Μασσίνι, «ΜΠΟΥ», τρεις ιστορίες φαντασμάτων της βικτωριανής εποχής και το «Ένας ελέφαντας στο δωμάτιο» της Ε.Αναγνωστοπούλου.

Έχει διασκευάσει και σκηνοθετήσει την νουβέλα «Ο Άνθρωπος που Φύτευε Δέντρα» του Ζ. Ζιονό για το θέατρο και έχει γράψει και σκηνοθετήσει το θεατρικό έργο «Χίλιες και μία … σελίδες» για την μουσική βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Είναι μπαμπάς δύο υπέροχων παιδιών, τα οποία μεγαλώνει μεγαλώνοντας, μαζί με τη σύντροφό του, Τάνια Παλαιολόγου. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Λίγα λόγια για τον Γιάννη Κεντρωτά

Ο Γιάννης Κεντρωτάς γεννήθηκε το 1977 στον Πειραιά. Είναι απόφοιτος λυκείου -πριν ακόμα γίνει cool- και εργάζεται τα τελευταία 25 χρόνια σε εταιρίες παραγωγής στο τομέα του Post Production ή όπως το εξηγεί σε αυτούς που δεν έχουν σχέση με τον χώρο «κάτι σαν γραφίστας αλλά για τηλεόραση και κινηματογράφο».

Ξαφνικά στα 30 του ξεκίνησε να γράφει με αφορμή μια εργασία για ένα σεμινάριο ‘Σκηνοθεσίας κινηματογράφου’ όπου του ζητήθηκε ένα μικρό κείμενο. Λίγα χρόνια αργότερα αυτή η ιδέα έγινε η βάση για το πρώτο του θεατρικό έργο «Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου» (2011), μια κωμωδία που μιλάει για τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος του δήμιου στην εποχή του μεσαίωνα και παίχτηκε για τρία χρόνια (θέατρο του Ήλιου, θέατρο Αλκμήνη).

Το επόμενο έργο «Κόμη Σούτρα» (2012) ήταν μια κωμωδία, παρωδία του γνωστού μύθου του κόμη Δράκουλα. (Θέατρο Αλκμήνη από την ομάδα “Lorem Ipsum”). Ακολούθησε η μαύρη κωμωδία «Ο τόρνος» (2015), η οποία ήταν η πρώτη του απόπειρα να ασχοληθεί και με τη σκηνοθεσία. Ένα έργο που μιλάει για τις διαφορετικές μορφές βίας που βιώνει ο πρωταγωνιστής από τα παιδικά του χρόνια μέχρι την ενηλικίωσή του, μια ιστορία πολύ σκληρή αλλά και σε αρκετά σημεία σκοτεινά αστεία. (Θέατρο Αλκμήνη, σκηνοθεσία Γ. Κεντρωτάς).

Το τέταρτο έργο του, «Γιοσίρου Γιαμαγκούσι» (2016), περιγράφει το ταξίδι του Γιοσίρου σε ένα ξεχασμένο μέρος της ελληνικής επαρχίας με σκοπό να αντλήσει πληροφορίες για τον εξαφανισμένο Ιάπωνα πατέρα του. (Θέατρο Vault από την ομάδα “Lorem Ipsum”,σκην. Γ. Κεντρωτάς). Στη συνέχεια, έγραψε την «Αλάσκα» (2018), ένα έργο που άγγιζε πιο πολύ το δράμα παρά τη κωμωδία και μιλάει για τη μητρική αγάπη με έναν όμως ακραίο και παράλογο τρόπο. (Θέατρο ‘Vault’ από την ομάδα “Lorem Ipsum”, σκην. Γ. Κεντρωτάς).

Το τελευταίο του έργο, «Η ιστορία της μάινας που τραγουδούσε Death Metal» (2020), βραβεύτηκε από το Υ.ΠΟ.Α στα «Κρατικά θεατρικά βραβεία 2018» σαν «έργο νεώτερης δομής και φρέσκιας δραματουργίας, που βασίζεται στην αποδόμηση και τη διακειμενικότητα» και είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί το 2023 στο θέατρο Vault από την ομάδα “Lorem Ipsum”.

Συντελεστές

Εισιτήρια

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

7 Φεβρουαρίου – 9 Μαΐου 2023

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα & Τρίτη | 21:00

Τιμή εισιτηρίου:

Είσοδος: 5
- 15 ευρώ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Ιερά Οδός 67 και Φαλαισία 7, 11855 Γκάζι

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.