Εκατό χρόνια συμπληρώνονται φέτος από το θάνατο του Γκούσταβ Μάλερ και το Φεστιβάλ Αθηνών τιμά τη μνήμη του σπουδαίου αυστριακού συνθέτη, που με το έργο του σηματοδότησε το πέρασμα από το ρομαντισμό στον μοντερνισμό. Το αφιέρωμα ξεκινά με τη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Σκάλας του Μιλάνου που επιστρέφει στο Ηρώδειο, αυτή τη φορά υπό τη μπακέτα του Ρώσου αρχιμουσικού Σεμιόν Μπίτσκοφ.
Στο πρώτο μέρος, η ορχήστρα ερμηνεύει το δημοφιλές, ρομαντικό και δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 1 σε σολ ελάσσονα του Μαξ Μπρουχ με σολίστ τον βραβευμένο με Γκράμι αμερικανό Τζόσουα Μπελ. Το Κοντσέρτο, αφιερωμένο στον διασημότερο βιολιστή της εποχής Γιόζεφ Γιόαχιμ, ολοκληρώθηκε το 1868 στη Βρέμη και πρωτοπαίχτηκε στην Κολωνία την ίδια χρονιά. Η μεγάλη ικανότητα του Μπρουχ στη σύνθεση ενός βιολιστικού έργου, μάλιστα χωρίς ο ίδιος να είναι ερμηνευτής εγχόρδου, εξασφάλισαν στο έργο μόνιμη θέση στο ρεπερτόριο από την πρεμιέρα του μέχρι και σήμερα.
Ακολουθεί η Συμφωνία αρ. 6 σε λα ελάσσονα, γνωστή και ως «Τραγική», που ο Γκούσταβ Μάλερ συνέθεσε το 1903 -1904 και διηύθυνε ο ίδιος στην πρώτη της εκτέλεση στο Έσσεν, τον Μάιο του 1906. Το τραγικό, σχεδόν μηδενιστικό φινάλε της Συμφωνίας έχει θεωρηθεί ως απροσδόκητο, καθώς ο Μάλερ συνέθεσε το έργο σε μία φαινομενικά χαρούμενη στιγμή της ζωής του: είχε παντρευτεί την Άλμα Σίντλερ και ενώ συνέθετε τη συμφωνία γεννήθηκε η δεύτερη κόρη του.