Αυτοί που κάνουν την Αθήνα να παρτάρει

Τρεις διάσημοι Έλληνες Djs αναλύουν το DNA της σύγχρονης διασκέδασης και μιλούν για το νέο πρόσωπο του αθηναϊκού nightlife

Η κουλτούρα της διασκέδασης ακολουθούσε πάντα το ρυθμό της σύγχρονης ζωής. Ο θάνατος του μαζικού κλάμπινκ και η στροφή σε μικρότερα θεματικά πάρτι, η είσοδος στον νυχτερινό αθηναϊκό χάρτη ολοένα και περισσότερων μικρών μπαρ/κλαμπς με οικεία ατμόσφαιρα, ευρυματική διακόσμηση, ποιοτικό ήχο και φθηνά – καθαρά ποτά, ίσως να είναι και μονόδρομος στην “value for money” εποχή που διανύουμε. Το κέντρο της πόλης, από την underground διάθεση στο Μοναστηράκι και το Γκάζι έως την πιο ιλουστρασιόν του Κολωνακίου, παραμένει ζωντανό και εν πολλοίς ακομπλεξάριστο, ανατρέποντας την άποψη ότι οι Αθηναίοι δεν διασκεδάζουν όπως παλιά.

Μπορεί τα πάρτι στην Αθήνα να μην έχουν την οργανωμένη και εντυπωσιακή διάσταση που παίρνουν στο Βερολίνο ή να μην κάνουν το «ένα βήμα παραπάνω», εντούτοις οι ενδιαφέρουσες μετακλήσεις διάσημων DJs του εξωτερικού, τα πολλά και εκλεκτά φεστιβάλ και τα ανατρεπτικά πρότζεκτ, συνθέτουν ένα ξεχωριστό προφίλ. Τον περασμένο Μάιο, το πάρτυ λήξης του The Athens Digital Arts Festival έφερε τους ήχους της techno για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ανατρέποντας την άποψη περί «κατάλληλων χώρων» για «συγκεκριμένες μουσικές».

Με την ίδια ανατρεπτική διάθεση, οι επαγγελματίες DJs της πόλης προσπαθούν να επιβιώσουν από τις δυσκολίες της κρίσης και να βρουν τα πατήματά τους στην πολυφωνία της αθηναϊκής διασκέδασης. Η Φώφη Τσεσμελή (Dj Fo), o Χρήστος Αγγελόπουλος (Christos Disko) και ο ClubKid είναι τρεις από τους πιο δημοφιλείς Έλληνες DJs της Αθήνας, με μεγάλη εμπειρία στον χώρο της διασκέδασης και της μουσικής.

Φώφη Τσεσμελή

Η Φώφη Τσεσμελή παίζει μουσική επαγγελματικά τα τελευταία 30 χρόνια, έχοντας εμφανιστεί σε μερικά από τα πιο γνωστά clubs της Ελλάδας (Cavo Paradiso, +Soda, Bolivar Beach Bar, Net, Berlin, Kalua, Gaz, Atlantis, NID, MAZE, Steam, Terraza Club, Dot Athens κ.ά.), ενώ τα τελευταία 19 χρόνια είναι σταθερά resident DJ στο Sodade2 BackStage. Οι εμφανίσεις της κάθε Σάββατο στο backstage του club είναι από τις πιο επιτυχημένες, σηματοδοτώντας το μακροβιότερο residency σε club της χώρας. Έχει μοιραστεί τα decks με γνωστούς International DJs, όπως οι Ramiro Lopez, Christian Varela, Smokin’ Jo, Louisahhh, Nakadia, Skin, VONDA7, Anna Reusch, David Morales, Kiko Navarro, Kora κ.ά.

Είχε την αρχισυνταξία στο ιστορικό περιοδικό ηλεκτρονικής μουσικής Freeze, διατηρεί mix shows στο Up Radio και γράφει για το clubbing στη μόνιμη στήλη της στη LiFO. Πέρσι, παρουσίασε στο κοινό το προσωπικό της πρότζεκτ “HER” μ’ ένα all-female lineup, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, που στόχο είχε να αναδείξει τις γυναίκες DJs με όραμα και ταλέντο που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη.

Marios ClubKid
Marios ClubKid

O ClubKid μετρά ήδη 6 χρόνια στο roster του six dogs, είτε με τη δική του club night Danceteria είτε ως resident. Πρόσφατα έπαιξε για πρώτη φορά στο Λονδίνο, ενώ μετρά αρκετές εμφανίσεις στο Βερολίνο, έχοντας μοιραστεί τα decks με παγκοσμίου φήμης συναδέλφους του. Ο δραστήριος ClubKid έχει πολλά residencies σε όλα τα hot spot των τελευταίων 12 ετών, από τα θρυλικά Motel, Letom και Mamacas μέχρι τα Pixi, Dybbuk και Kitty Cat, ενώ πιο σταθερά τον συναντάμε πλέον στο Spinster, το Crust ή το Cantina Social. Ο ήχος του χαρακτηριστικός και πολυσυλλεκτικός με κέντρο το house, παρεκτρέπεται ενίοτε προς disco, acid ή tech, ενώ ποτέ δεν κρύβει την αγάπη του για τα classics.

Από την άλλη, o Χρήστος Αγγελόπουλος ή αλλιώς Christos Disko είναι το 1/2 του δημοφιλούς mobile party Diskotekken & club promoter/ resident dj του υπόγειου club Crust στο κέντρο της πόλης, που το τελευταίο διάστημα έχει γίνει talk of the town. Κάθε Τρίτη τον ακούτε σ’ ένα 2ωρο mix στον οnline διαδικτυακό σταθμό Avopolis Radio (20:00 – 22:00), ενώ αυτήν την περίοδο σχεδιάζει το μεγάλο party για τα 5 χρόνια του Diskotekken.

Χρήστος Αγγελόπουλος
Χρήστος Αγγελόπουλος

Πώς θα χαρακτηρίζατε το σύγχρονο αθηναϊκό nightlife;

Dj Fo: Μου θυμίζει έντονα έναν άνθρωπο που έχει τεράστιες δυνατότητες, ικανότητες και ταλέντα, αλλά που όμως βρίσκεται σε φάση αμφισβήτησης αυτών των δυνατοτήτων και του ίδιου του εαυτού του. Σαν να φοβάται να τολμήσει και να επαναπαύεται σε μια πλασματική ασφάλεια, παραμένοντας πεισματικά στην πεπατημένη. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εμφανέστατη έλλειψη πολυφωνίας και μια εμμονή στα τετριμμένα. Δεν ανοίγουν νέοι χώροι, δεν τολμούν οι επιχειρηματίες, δε βλέπουμε συχνά νέα πρότζεκτ, νέους ανθρώπους, νέες ιδέες γιατί οι περισσότεροι –λογικά, σε πολλές φάσεις, με δεδομένη την οικονομική κρίση- εστιάζουν στο να βγαίνουν τα προς το ζην. Το αθηναϊκό nightlife ζει μέρα με τη μέρα, μάλλον Παρασκευοσάββατο με Παρασκευοσάββατο. Δυστυχώς, αυτή η πρακτική είναι που το πηγαίνει πίσω, γιατί με αυτόν τον τρόπο αφαιρείται από τη διαδικασία το όραμα και ένα πλάνο για το μέλλον. Επίσης, θεωρώ πως από όλη αυτή τη διαδικασία μπορεί να μας βγάλει μόνο η “underground” μουσική, όχι το mainstream. Στην ιστορία του παγκόσμιου clubbing και nightlife οι ιδέες και οι εκπλήξεις προήλθαν από τα υπόγεια και τα υποτιθέμενα «καταγώγια», για να γίνουν μετά μόδα και mainstream σε υπερλούξ χώρους με budget. Ακόμα και η διασκέδαση μπορεί να είναι πολιτική επιλογή και πράξη, ο πολιτισμός –που εκφράζεται και μέσα από τη μουσική- είναι αυτό που χρειάζεται το αθηναϊκό nightlife σήμερα.

ClubkidΤα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια διαρκή φάση αλλαγής. Ως εκ φύσεως αισιόδοξος, θα χαρακτήριζα την αλλαγή αυτή θετική και το σύγχρονο αθηναϊκό nightlife υποσχόμενο.

Christos Disko: Προσαρμοσμένο στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα θα έλεγα. Βλέπουμε αρκετά πράγματα μέσα στη χρονιά, εκλεκτικά bookings, πιο μαζικά events, φεστιβάλ, ενδιαφέρουσες μετακλήσεις σε ιδιαίτερα μέρη όπως τα St.Pauls Sessions ή oι επιλογές του team του Plissken στο χώρο του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, αλλά σίγουρα με δεδομένη την κατάσταση που υπάρχει στη χώρα την τελευταία δεκαετία, οι promoters διστάζουν (και είναι κατανοητό ως ένα βαθμό) να κάνουν το βήμα παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα, το αθηναϊκό nightlife μπορεί να μην είναι σε άνθιση αλλά συμβαίνουν αρκετά και ενδιαφέροντα.

Η Fo aka Φώφη Τσεσμελή παίζει μουσική επαγγελματικά τα τελευταία 30 χρόνια, έχοντας εμφανιστεί σε μερικά από τα πιο γνωστά clubs της Ελλάδας (Φωτό: Giorgio Gsquare)
Η Fo aka Φώφη Τσεσμελή παίζει μουσική επαγγελματικά τα τελευταία 30 χρόνια, έχοντας εμφανιστεί σε μερικά από τα πιο γνωστά clubs της Ελλάδας (Φωτό: Giorgio Gsquare)

Μπορούμε να μιλάμε για μια αναγέννηση σε σχέση με το παρελθόν;  

Dj Fo: Δε θα έλεγα αναγέννηση, θα έλεγα μια διάθεση να συνδεθεί με το παρελθόν του, που μόνο καλό είναι, γιατί αν δεν ξέρεις την ιστορία σου, δεν έχεις μέλλον.

ClubkidΔεν ξέρω αν πρόκειται για αναγέννηση ή, πιο απλά, για μια μεταβατική περίοδο. Σίγουρα πρόκειται για μια διαρκή φάση αλλαγής. Σαν ανασκόπηση της τελευταίας δεκαετίας, θα έλεγα ότι είδαμε το τέλος των μεγάλων κλαμπ, μια μεγάλη μείωση στην ποσότητα του κόσμου που βγαίνει εξαιτίας δύσκολων οικονομικών συνθηκών και μια μεγάλη αλλαγή στο “attittude”, τόσο από την πλευρά του κόσμου όσο κι από αυτή των κλαμπ. Είδαμε όμως να  εμφανίζονται και πολλά νέα project, ομάδες και mobile party και να δημιουργούν εξαιρετικά σκηνικά, πολλά φεστιβαλικά one-off event, καινούργια mini-size club και bar με πιο dance κατεύθυνση. Βλέπω μια γενικότερη ανασυγκρότηση στον τρόπο λειτουργίας και στη φιλοσοφία των club χώρων, τα οποία στα μέτρα του δυνατού προσπαθούν να αφομοιώσουν τη νοοτροπία του εξωτερικού.

Christos Disko: Αναγέννηση δεν μπορώ να φανταστώ πως μπορεί να υπάρχει, μιας και απ΄τη μεριά του κοινού η έξοδος σχετίζεται με τη διάθεση και την οικονομική δυνατότητα, που δε θα έλεγε κανείς πως είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Και απ΄τη μεριά των promoters επίσης, βλέποντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι επιλογές τους γίνονται με βάση αυτή. Αυτό που σίγουρα υπάρχει είναι μια προσαρμογή πλέον στη νέα πραγματικότητα και η δραστηριοποίηση στο χώρο νέων ανθρώπων που προσεγγίζουν αυτό το κομμάτι της ψυχαγωγίας με άλλο μάτι, κάνοντας άλλου τύπου επιλογές.

(Φωτό: Fb ClubKid)
«Βλέπω μια γενικότερη ανασυγκρότηση στον τρόπο λειτουργίας και στη φιλοσοφία των club χώρων», λέει στο ελc ο ClubKid (Φωτό: Fb ClubKid)

Αν θεωρήσουμε ότι με το έργο σας δημιουργείτε την αισθητική του σύγχρονου nightlife της Αθήνας, τι υλικά χρησιμοποιείτε και πώς θέλετε να μοιάζει; 

Dj Fo: Το υλικό που έχω στα χέρια μου είναι πρωτίστως η μουσική και μετά η κοσμοθεωρία μου. Τα τελευταία 19 χρόνια είμαι η resident DJ του Sodade2 BackStage. Ένα τέτοιο μακροχρόνιο residency προϋποθέτει τεράστια δουλειά και φροντίδα, είναι μια ατέρμονη πρόκληση. Τόσο εκεί, όσο και όπου έχω την τύχη να εμφανίζομαι, προσπαθώ να είμαι συνεπής, να ανανεώνομαι, να παραμένω relevant και να προσφέρω στον κόσμο ποιοτική διασκέδαση και χορό. Επίσης, το 2018 σύστησα στο Αθηναϊκό κοινό το πρότζεκτ HER, με ένα all female line up για πρώτη φορά στη χώρα, με σκοπό την ανάδειξη της γυναικείας παρουσίας πίσω από τα decks, αλλά και γενικότερα στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής. Τέλος, διατηρώ μόνιμη στήλη στη LiFO.gr κάνοντας συνεντεύξεις σε ξένους καλλιτέχνες και αφιερωματικά άρθρα για την ιστορία του ελληνικού clubbing.

Clubkid: Σεβασμός μεταξύ dj και ιδιοκτητών, μεταξύ ιδιοκτητών και κόσμου, μεταξύ dj και κοινού. Χαμόγελα και θετική διάθεση είναι αυτά που δημιουργούν το σωστό vibe για ένα πάρτι. Μουσική παιδεία και ανοιχτά μυαλά και αυτιά είναι τα στοιχεία που εξελίσσουν τον καθέναν που θέλει να λέγεται proper clubber, τουλάχιστον στα δικά  μου μάτια. Τελευταίο και σημαντικότερο όμως ο χορός, ίσως από τις πιο δυνατές ψυχοθεραπείες που σε συνδυασμό με την αγαπημένη μουσική του καθενός μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη ικανοποίηση, έστω και για λίγες μόνο ώρες.

Christos Disko: Η προσέγγισή μου στο κομμάτι του clubbing είναι πληθωρική. Μου αρέσουν πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους είδη και πάντα θεωρούσα πιο ενδιαφέρον να μπορεί κανείς να συνδυάζει σ’ ένα σετ ετερόκλητα ακούσματα, βγάζοντας ένα συμπαγές ηχητικό αποτέλεσμα. Μου αρέσει η έκπληξη, μου αρέσει να ακούσω κάτι που δεν περιμένω μέσα σε ένα σετ, προτιμώ τους djs που μέσα σε ένα 3ωρο μπορούν και αφήνουν ηχητικό αποτύπωμα, την κουλτούρα τους και τη μουσική τους παιδεία και αυτό που απολαμβάνω ως ακροατής προσπαθώ να το περάσω και μέσα στη δουλειά μου.

Ο Χρήστος Αγγελόπουλος είναι το 1/2 του δημοφιλούς mobile party Diskotekken & club promoter/ resident dj του talk of the town υπόγειου club Crust στο κέντρο της πόλης.
Ο Χρήστος Αγγελόπουλος είναι το 1/2 του δημοφιλούς mobile party Diskotekken & club promoter/ resident dj του talk of the town υπόγειου club Crust στο κέντρο της πόλης.

Η οικονομική κρίση με τι τρόπο έχει επηρεάσει τη διασκέδαση; 

Dj Fo: Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, άρα και τη διασκέδαση που κινδυνεύει να γίνει πολυτέλεια. Ο κίνδυνος που ελοχεύει είναι να συμβιβαστούμε με την ποσότητα εις βάρος της ποιότητας. Η «πιο φτηνή λύση» σε όλους τους τομείς, (από την αμοιβή του DJ –που θα καθορίσει πολλές φορές και την επιλογή του-, μέχρι τις παροχές του χώρου στον οποίο θα πας για να διασκεδάσεις) μπορεί να φαντάζουν ιδανικά για να βγουν τα έξοδα μιας βραδιάς, όμως μακροπρόθεσμα σε φέρνουν πιο κοντά στο τέλμα και στην αποτυχία. Πολύ λογικά ο κόσμος σκέφτεται πού θα διαθέσει και το παραμικρό ευρώ του, όμως συγχρόνως δεν απαιτεί την ποιότητα και βγάζοντας έξω τις φωτεινές εξαιρέσεις, δεν έχει και πολλές επιλογές. Σε ό,τι έχει να κάνει με αυτές τις επιλογές, από τη μία βαριούνται τα ίδια και τα ίδια, από την άλλη δεν υποστηρίζουν εύκολα κάτι καινούριο. Η κρίση έχει κάνει, επίσης, πολύ δυσδιάκριτες τις δουλειές και τους ρόλους: ένας/μία DJ δεν είναι PR, ούτε γραφίστας. Κάποιος που κάνει PR δεν είναι απαραίτητα και DJ. Επίσης, μεγάλη παγίδα είναι και το ανούσιο hype που δημιουργούν τα social media. Μέχρι να το καταλάβεις, ή να το παραδεχτείς στον εαυτό σου και στους φίλους σου, η ζημιά έχει γίνει.

Clubkid: Σαφώς και οι οικονομικές συνθήκες των τελευταίων ετών έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο τόσο στην αλλαγή της νυχτερινής διασκέδασης όσο και στον τρόπο που διασκεδάζει ο κόσμος σήμερα. Εδώ βασίζεται ίσως και η μεγάλη στροφή που είδαμε από τα μεγάλα club σε μικρότερους χώρους, όπως bar ή mini-size club. Μια στροφή σε πιο budget–friendly και πιο ζεστά μέρη, όπου είτε η προσωπική επαφή με τον ιδιοκτήτη και τον barman, είτε η αλληλεπίδραση με τον κόσμο είναι πιο εύκολη.

Christos Disko: Δεν υπάρχει κάποιος τομέας στο φάσμα των δραστηριοτήτων του Έλληνα που να μην έχει επηρεαστεί από αυτό που ζούμε τα τελευταία χρόνια, προφανώς το ίδιο συμβαίνει και με τη διασκέδαση. Το μπάτζετ που διατίθεται από το κάθε σπίτι για τη διασκέδαση είναι σαφώς συρρικνωμένο. Υπάρχει έντονη διάθεση κι εξωστρέφεια κι αυτό είναι σίγουρα μια καλή αρχή.

Η Φώφη Τσεσμελή με τον θρύλο Dj Nicola Lavacca.
Η Φώφη Τσεσμελή με τον θρύλο Dj Nicola Lavacca.

Η πόλη έχει τους κατάλληλους χώρους για μια «σωστή διασκέδαση» στα πρότυπα αντίστοιχων πρακτικών του εξωτερικού; 

Dj Fo: H «σωστή διασκέδαση» είναι πολύ υποκειμενική κι έχει να κάνει με το γούστο του καθενός. Άλλος ψάχνει τη σωστή –για εκείνον- μουσική, άλλος εστιάζει στην ποιότητα του χώρου και του client service, άλλος πάει εκεί που πάνε όλοι, άλλος ψάχνει το ιδανικό check in, που πιστεύει πως θα το προσδώσει κάτι στην «εικόνα» του, άλλος κοιτάει τις τιμές των ποτών και της εισόδου, άλλος βγαίνει μόνο όταν γίνεται κάτι μεγάλο, άλλος υποστηρίζει μόνο τους φίλους του, άλλος ψάχνει ιδανικά όλα τα παραπάνω. Μιλώντας για την ηλεκτρονική μουσική σκηνή, τα club από τη γέννησή τους στήθηκαν και στηρίχθηκαν στο εξής τρίπτυχο: καλός ήχος, σωστά φώτα και δυνατός resident/καλή μουσική. Εγώ θα πρόσθετα σήμερα και τον σωστό εξαερισμό/κλιματισμό. Για να συγκρίνουμε την Ελλάδα με το εξωτερικό θα έπρεπε να έχουμε ως αφετηρία τη μεγάλη παράδοση που έχουν τόσο στη μουσική, όσο και στη συγκεκριμένη σκηνή γενικότερα, για εκείνους είναι μέρος της πολιτιστικής παρακαταθήκης και κουλτούρας τους, σε εμάς εδώ η φάση είναι ακόμα στη λογική και τα χαρακτηριστικά του δικού τους, παλιού “underground”. Όμως γίνονται πολλά, διοργανώνονται εξαιρετικά φεστιβάλ, μας επισκέπτονται μεγάλοι, αλλά και σημαντικοί ανερχόμενοι καλλιτέχνες και υπάρχουν άνθρωποι με όραμα που θέλουν και προσπαθούν συνεχώς για το καλύτερο.

Clubkid: Δεν είμαι υπέρ τέτοιων συγκρίσεων. Θεωρώ λίγο άδικο για τους ανθρώπους που αγωνίζονται να κρατήσουν ζωντανή τη σκηνή μέσα σε τόσες αντιξοότητες να πω το κλασσικό. Τηρουμένων των αναλογιών, είμαστε σε αξιοπρεπές επίπεδο, κάνοντας μικρά και ανοδικά βήματα. Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι αλλιώς γιατί υπάρχει μία σημαντική στήριξη από πλευράς κράτους. Έχει δημιουργηθεί μία βιομηχανία που αποφέρει μεγάλα έσοδα και οι αρχές το αναγνωρίζουν και το υποστηρίζουν. Από την άλλη, κι αυτά συμβαίνουν σε λίγες και συγκεκριμένες μουσικές πρωτεύουσες, όχι παντού.

Christos Disko: Με τις όποιες εξαιρέσεις, δεν υπάρχει αντιστοιχία μ’ αυτά που συμβαίνουν στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις αλλά και στην ευρύτερη γειτονιά μας, όπως το Love International Festival στην Κροατία. Δεν είναι το clubbing αυτού του τύπου ριζωμένο στην κουλτούρα του Έλληνα. Ξέρουμε ότι απευθυνόμαστε σε μειοψηφίες και προσπαθούμε μ’ αυτά τα δεδομένα να πορευτούμε, κάνοντας όσο το δυνατόν καλύτερες επιλογές. Προφανώς και υπάρχουν μερικοί επιχειρηματίες που ρισκάρουν, το βλέπουν αλλιώς και θέλουν να δομήσουν μια κατάσταση διαφορετική. Αυτή τη στιγμή, πάντως, δεν υπάρχει καμία απολύτως σύγκριση με το τι συμβαίνει στο εξωτερικό.

Τον περασμένο Μάιο, το πάρτυ λήξης του The Athens Digital Arts Festival έφερε τους ήχους της techno για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ανατρέποντας την άποψη περί "κατάλληλων χώρων" για "συγκεκριμένες μουσικές".
Τον περασμένο Μάιο, το πάρτυ λήξης του The Athens Digital Arts Festival έφερε τους ήχους της techno για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ανατρέποντας την άποψη περί “κατάλληλων χώρων” για “συγκεκριμένες μουσικές”.

Οι κίνδυνοι της «νύχτας» (ναρκωτικά, προστασία, εγκληματικότητα, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ κλπ) σε τι βαθμό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ενυπάρχουν στην Αθήνα του σήμερα; Θυμάστε κάποιο περιστατικό που να σας έφερε σε αμηχανία;

Dj Fo: Οι κίνδυνοι της νύχτας είναι, πια, ίδιοι με της μέρας, απλά έχουμε συνηθίσει να δαιμονοποιούμε το σκοτάδι. Δεν έχω να διηγηθώ κάποιο περιστατικό που με έφερε σε αμηχανία.

Clubkid: Οι κίνδυνοι αυτού του τύπου υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν σε όλους τους χώρους, ανεξαρτήτως μουσικής ταυτότητας – κατεύθυνσης. Από εκεί και πέρα, για όσα περνούν από το χέρι μας, ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη των επιλογών του. Για τα υπόλοιπα που είναι έξω από εμάς, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσέχουμε τον εαυτό μας, τις συναναστροφές μας και να γυρνάμε σπίτι μας ασφαλείς και ικανοποιημένοι μετά από μια ωραία νύχτα.

Christos Disko: Δε θεωρώ ότι έχει αλλάξει κάτι στην πορεία των χρόνων. Ό,τι μπορούσε να συναντήσει κανείς στην Αθήνα του ’90 μπορεί να το βρει και σήμερα. Αμηχανία δε μου προκαλούσε ποτέ ένας άνθρωπος που ενδεχομένως να έχει χάσει λίγο (ή αρκετά) τον έλεγχο. Περισσότερη αμηχανία μου προκαλεί διαχρονικά η προσέγγιση ορισμένων ανθρώπων που είναι μέσα στη δουλειά παρά οτιδήποτε άλλο.

«O μέσος Έλληνας clubber έχει υψηλό επίπεδο γνώσεων, αναλογικά με το τι μπορεί να δει στη χώρα του», λέει ο Χρήστος Αγγελόπουλος.
«O μέσος Έλληνας clubber έχει υψηλό επίπεδο γνώσεων, αναλογικά με το τι μπορεί να δει στη χώρα του», λέει ο Χρήστος Αγγελόπουλος.

Ποιος τύπος clubber είναι ο πιο συνηθισμένος; Τι χαρακτηριστικά έχει; 

Dj Fo: Άνδρας, 25-35 ετών. Ψάχνεται αρκετά μουσικά και θα πάει και ένα ταξιδάκι στο εξωτερικό για να παρακολουθήσει και κάποιο φεστιβάλ. Η λέξη-κλειδί που τον κινητοποιεί είναι το «Βερολίνο».

Clubkid: Κύριο λόγο θεωρώ πως έχουν οι ηλικίες 25-35, εργαζόμενοι, στυλιστικά basic ή και λίγο fashionable που τα μουσικά τους ακούσματα είναι μεταξύ house και techno.

Christos Disko: Δε θα κουραστώ να το λέω. Για κάποιον που το βλέπει όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά, ο μέσος Έλληνας clubber έχει υψηλό επίπεδο γνώσεων, αναλογικά με το τι μπορεί να δει στη χώρα του. Ταξιδεύει όσο μπορεί, βλέπει πράγματα στο εξωτερικό και μπορεί να κάνει τις αντιστοιχίες με αυτά που παρακολουθεί εντός έδρας και να κρίνει. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για όλους μας, καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο γίνεται πιο συμπαγής η κουλτούρα του clubbing, που είναι κι ένα από τα ζητούμενα.

Το Danceteria του ClubKid γιόρτασε πρόσφατα στο Spinster τα έκτα του γενέθλια και προσκάλεσε για πρώτη φορά στην Αθήνα τον Handmade DJ, resident του θρυλικού Tresor club του Βερολίνου.
Το Danceteria του ClubKid γιόρτασε πρόσφατα στο Spinster τα έκτα του γενέθλια και προσκάλεσε για πρώτη φορά στην Αθήνα τον Handmade DJ, resident του θρυλικού Tresor club του Βερολίνου.

Ποιο είναι το ιδανικό soundtrack για την Αθήνα του 2019;

Dj Fo: Η ησυχία.

ClubkidΤην ημέρα θα την έντυνα με balearic house που θα έφτιαχνε διάθεση για βόλτες στον ήλιο. Το βράδυ με sexy acid house για να ταιριάζει με το vibe και τη διάθεση της νύχτας.

Christos Disko: Δύσκολη ερώτηση. Για μένα η Αθήνα πάντα θα είναι οι Στέρεο Νόβα. Υπάρχουν περίοδοι τον τελευταίο καιρό που ο Burial είναι ιδανικό soundtrack γι’ αυτήν την πόλη, ενώ η τρελή ανατολίτικη εξωστρέφεια των Red Axes & η ιταλική ντίσκο αλεγκρία των Marvin & Guy κάνει τις νύχτες στην πόλη πιο όμορφες.

 

__

Info:

H Φώφη Τσεσμελή παίζει μουσική κάθε Σάββατο στο Sodade2 BackStage. Το Σάββατο 02/02 παρουσιάζει το project της “HER” στο Six Dogs με καλεσμένη την Kim Ann Foxman. 

Οι επόμενες εμφανίσεις του ClubKid είναι: Six D.o.g.s., (1.2)  Crust Basement, (9.2)  Spinster, (15.2) Crust Basement &  (16.2) Schwuz, Berlin.

Ο Χρήστος Αγγελόπουλος παρουσιάζει κάθε Τρίτη ένα 2ωρο mix στον οnline διαδικτυακό σταθμό Avopolis Radio (20:00 – 22:00), ενώ αυτήν την περίοδο σχεδιάζει το μεγάλο party για τα 5 χρόνια του Diskotekken.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.